Nee hoor Yvette, DIT waren onze laatste daagjes ! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Linda en Yvette - WaarBenJij.nu Nee hoor Yvette, DIT waren onze laatste daagjes ! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Linda en Yvette - WaarBenJij.nu

Nee hoor Yvette, DIT waren onze laatste daagjes !

Blijf op de hoogte en volg Linda en Yvette

30 April 2014 | Thailand, Bangkok

Nog even met de boot naar Battambang: Overal vogels die opgeschrikt door onze motor opvliegen, tussen de lokale dorpjes door, met zwaaiende kinderen en vissende mannen... Eenmaal in battambang zelf met de bamboetrein met 1 wagonnetje.. en als er dan een tegenligger aankomt moet de hele trein weer uit elkaar gehaald worden :p. 's Avonds naar de batcave, met miljoenen en mioljoenen vleermuizen die allemaal op het zelfde moment in formatie naar buiten vliegen (alsof de hel openbreekt).

De volgende dag een nieuw fenomeen: in een auto met gordel!!! (wat is dat ook al weer?) naar de grens . Deze comfort werd echter gecompenseerd door de zombiehus/wachtbus/ de spookrijder die hierna volgde: na heeeeel veel gewacht te hebben vroegen er een paar mensen of we niet wat sneller weer zouden kunnen gaan... Nou dat hebben we geweten! Als bewijs dat hij wel degelijk snel kon gaan haalde de chauffeur rijen van wel 8 autos ineens in terwijl die tegengestelde vrachtauto tegenover ons toch wel heel dichtbij kwam. De oude vrouw naast mij begon in haar naveltruitje toch wel erg veel angstzweet te verliezen, en schreeuwde de befaamde woorden: " I am getting to old for this shit" en sprong later gillend de auto uit. Ze zou wel een taxi nemen.
Hierna hadden wij het ook wel even gehad met de bussen.

Niet dat tuktuks beter zijn trouwens: de bus had ons afgezet bij Koa san road. Wij moesten bij de Koasan river inn zijn (heel ergens anders dan de Koa san road). Hij zou ons er wel even heen brengen voor 100B (2,5 euro). Uiteindelijk blijkt dat hij dacht dat het bij Koa san road lag, en rijd hij met een groote omweg naar de andere kant van de straat :P (zo'n 100 meter lopen;P).

En toen waren het helaas alweer al onze laatste dagjes in Bangkok! Terwijl Yvette op zoek ging naar de laatste souveniertjes, ben ik even in turbo-tempo een nieuw plan gaan maken. Want blijkbaar ging mijn stage in Indonesie ineens wel door.. wat niet zo heel veel tijd om te reizen meer overliet, waar ik nou eigenlijk wel heel veel zin in had.

Dus de volgende dag maar op de fiets door bangkok gesjeesd op zoek naar de ambassade. En wat houdt deze nederlander toch van fietsen! Want je ziet een hele hoop meer: Bijvoorbeeld langs een barricade gefietst : een normaal veel gebruikte brug afgezet met zandzakken en prikkeldraad en millitairen (er is hier dus wel zeker van alles gaande..). Bovendien is het heerlijk dat tuktukdrivers je eindelijk met rust laten als je een fiets hebt (en je dan gelukkig wel helpen als je weer eens de weg kwijt bent:P). En tussen de auto's doorcrossend in chinatown had ik het idee dat ik helemaal doorhad hoe het hier werkt met het verkeer en de regels.

Al ziet het er misschien niet zo uit naar de buitenwereld. Toen ik 's avonds naar de 7 eleven (meest fantastische winkel ooit) wilde oversteken werd ik door een klein oud vrouwtje aan de arm genomen, terwijl de man aan de overkant lachend toe keek. Ik dacht dat de jonge mensen de ouderen juist moesten helpen met oversteken? ;p

De volgende dag met onze favoriete roze taxi naar de airport. Vraagt de taxidriver: "over de snelweg ?" Ik denk prima, doe wat je blij maakt, niet doorhebbende dat je daar natuurlijk tol voor moet betalen:P.. Waardoor ik veel te vroeg op de vluchthaven ben. Hier kom je meteen de aardige mensen van Myanmar tegen. Een vrouw alleen, daar gaan ze mee socializen. Vraag 1: " Heb je broers" (blijkbaar is de vraag of je zussen hebt irrelevant :p) waarop meteen vraag 2 volgt: of ze ook getrouwd zijn?

Eenmaal in het vliegtuig heb ik heel erg het gevoel dat ik in het vliegtuig naar huis zit..
Maar nee hoor, op naar het volgende avontuur; Myanmar!

  • 30 April 2014 - 17:08

    Jac En Gertie:

    Hoi Linda,
    Wat jammer dat de dagen in Bangkok erop zitten. ervaringen genoeg...op naar de volgende belevenis! Ook op je nieuwe stage-adres in Myanmar zul je veel nieuwe indrukken opdoen. We zijn benieuwd naar je volgende verhaal!

    groetjes uit Horst

  • 30 April 2014 - 21:11

    Anja:

    Weer een leuk verhaal Linda!
    Heb je de plannen omgegooid? Toch geen stage in Indonesie maar in Myanmar?
    Ook hier weer een fijne tijd gewenst!

  • 01 Mei 2014 - 04:36

    Linda:

    Hoi allemaal!

    Ik snap dat het een beetje verwarrend is allemaal. Dit reisverslag is nog van een paar weken terug. Na dit verslag heb ik nog 3 weken in Myanmar alleen gereisd alleen moet ik hier nog een verslag van typen. Ik ben nu net aangekomen in Indonesie, waar ik nu nog een maand ga stagelopen in Malang. Dan vlieg ik uiteindelijk 5 juni weer terug naar huis.

    Linda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda en Yvette

De lichtelijke chaoot en lichtelijke neuroot op reis!

Actief sinds 28 Jan. 2014
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 4168

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 12 April 2014

Zuidoost Azië

Landen bezocht: